Peminat Setia

Saturday, December 31, 2011

Happy New Year



Tengok gamba tu semua mesti tau yang aku nak ucapkan Happy New Year kaan....
 Huhu... Dalam tahun 2011 ni aku dah tulis 27 post..  tu pon kalau ada yang baca..

Lepas ni maybe aku akan lebi selalu update sebab

|
|
|
|
\/



DAH AKU LALUI

Lepas ni tak lagi ke



ATAU DULU 




TETAPI KE 
IPTA or MAKTAB 


Kisah Kita Bab 4



            “Hei Fairuz kau berangan eh?” sergah Hakim yang baru saja menyalin pakaiannya.
            “Hish.. Abang Hakim nih buat terperanjat orang aje lah. Mana ada berangan.” kata Fairuz menidakkan soalan abang iparnya.
            Mereka terus berborak mengenai isu-isu semasa dan perkembangan mengenai persediaan Fairuz yang akan menduduki peperiksaan SPM pada tahun ini.
            “Awak, Fairuz minum nih dulu pastu sambung la borak balik.” tegur Sofia yang membawa sebuah dulang yang berisi seteko air dan dua buah cawan sambil mengenyitkan mata ke arah suaminya tanda arahan untuk memulakan rancangan mereka untuk mengorek rahsia hati Fairuz.
            “Oh! Ok sayang terima kasih buatkan air.” balas Hakim sambil membalas kenyitan mata Sofia sebelum isterinya itu berlalu pergi membawa dulang yang sudah kosong.
            “Fairuz, abang nak tanya sikit boleh tak?” soal Hakim yang ingin memasukkan jarumnya.
            “Tanyelah Fairuz tak kisah”balas Fairuz yang bernada iklan ‘Aiman Tak Kisah’ yang pernah berkumandang di corong radio suatu ketika dahulu.
            “Kau masih ingatkan Nora ke? Tak cuba cari pengganti?”
            “Oh pasal ni rupanya, patutlah siap nak mintak izin tanya. Hmmmm Nora. Memang la ingat. Pasal pengganti, rasanya dah jumpa tapi nak fokus dulu lah pasal SPM ni.” balas Fairuz bernada lemah pada awalnya namun kelihatan ceria apabila menjawab mengenai pengganti Nora.
            “Kalau macam tu baguslah. Sapa penggantinya?” soal Hakim lagi.
            “Eh! Over pulak abang ni. Mana boleh bagi tau.” balas Fairuz yang kemudiannya menjelirkan lidahnya sebelum terjun kedalam kolam renang.
            Hakim kemudiannya mengikuti jejak adik iparnya yang sudahpun terjun ke dalam kolam renang.Mereka memulakan perlawanan yang boleh dikatakan rutin jika mereka berada di dalam kolam renang iaitu perlawanan tahan nafas paling lama di dalam air diikuti dengan pelbagai ‘acara’ lain.
            Tanpa mereka sedari hari semakin gelap. Mereka bergegas masuk ke dalam rumah dan bersiap-siap untuk menunaikan solat Maghrib berjemaah sebelum mereka makan malam.
           
            “Hai budak kecik. Sorry lah hari ni pak busu tak layan kau lagi. Hahaha.” kata Fairuz mendapatkan Shahrul yang sedang bermain dengan patung Angry Bird kesayangannya.
            “Ruz bawak Shahrul kat sini, akak nak bagi dia makan bubur dia nih.”arah Sofia yang berada di meja makan.
            Fairuz menggendong anak kecil itu ke arah kakanya.
            “Hah Ruz apa tercegat lagi duduk lah sebelah abang Hakim tu kan kita nak  makan ni” arah ibunya pula.
            Fairuz mengikut arahan ibunya. Hakim memulakan majlis makan malam itu dengan bacaan doa. Hari itu kakaknya dan ibunya telah menyediakan hidangan makan malam yang sangat lazat. Siapa yang tidak gemar apabila hidangan seperti ayam masak lemak cili padi, tahu sumbat dan pelbagai lagi masakan kampung dihidangkan di hadapan mereka.
            “Patutlah  sibuk aje nampaknya kat dapur petang tadi, rupanya semua lauk malam ni special jer kan bang.” kata Fairuz kepada Hakim.
            “Betul tu  betul..”kata hakim ringkas gaya Upin dan Ipin.

            Mereka menikmati hidangan masing-masing dan kadang kali diselangi dengan perbualan-perbualan antara ahli keluarga tersebut.Tepat jam 9 malam Fairuz dan Pn Zai pulang ke rumah mereka.

Thursday, December 15, 2011

Kisah Kita - Bab 3


“Assalamualaikum…” ucap Fairuz di hadapan pintu rumah kakaknya Sofia.
            Tidak lama kemudian, pintu rumah yang tersergam indah itu terkuak dengan dan muncullah wajah kakak kesayangan Fairuz dengan senyuman yang melebar.
            “Waalaikumsalam. Apesal mak dengan Ruz dating tak call dulu, boleh la orang masakkan benda yang best-best untuk mak dengan Ruz. Tapi tak apa lah budak kecik dalam rumah rumah ni pun dah lama tak jumpa mak dengan pak busu dia.”kata Sofia.
            “Wei dah tak reti nak ajak kitorang nih masuk dalam rumah ker?” usik Fairuz yang tidak sanggup untuk berdiri di bawah cahaya matahari yang membahang.
            “Ooops lupa pulak. Jemput masuk anak raja” balas Sofia dengan sengihan yang maskin melebar.
            Fairuz bergerak masuk ke dalam rumah dan terus  duduk di atas sofa empuk milik kakaknya. Damai fikirannya seketika. Ibu dan kakaknya telah lama bergerak ke tingkat atas untuk bertemu dengan Shahrul. Mengantuk. Itulah yang dirasakan oleh Fairuz ketika itu. Suasana rumah kakaknya yang agak dingin menambah lagi perasaan mengantuknya. Matanya mulai kuyu dan akhirnya tertutup rapat. Dia tertidur di atas sofa kakaknya.
            “Mak mana Fairuz? Bukan tadi dia ikut kita naik atas ker?” soal kakaknya yang sedar dengan ketiadaan adiknya.
            “Eh! Ye lah dia pergi mana ek? Mak rasa dia ada kat bawah kot. Dah ko bawak Shahrul turun kita tengok dia ada tak dekat bawah.” arah Pn Zai.
            “Ok lah mak”balas Sofia.
            Mereka turun ke bawah bersama-sama Shahrul.
            “Hai budak ni apesal pulak boleh tertidur kat atas sofa nih?” kata Pn Zai yang terkejut apabila melihat anaknya sedang enak dibuai mimpi di atas sofa.
            “Mak dia macam mengigau tuh. Cuba kita dengar ape yang dia cakap tu.” cadang Sofia dengan idea yang penuh dengan unsur-unsur ‘kejahatan’.
            “Bagus jugak cadangan kau tuh.”balas Pn Zai sambil melangkah ke arah anak lelakinya yang sedang mengigau.
            “Awak jangan tinggalkan saya awak. Saya sayangkan awak.” gumam Fairuz yang sedang mengigau.
            Pn Zai dan Sofia saling berpandangan. Mereka sebenarnya risau dengan keadaan Fairuz yang masih teringatkan kenangannya bersama dengan arwah Nora. Kerisauan mereka semakin membuak apabila memikirkan keadaan Fairuz yang perlu fokus untuk menghadapi SPM.
            “Ruz, bangun Ruz.” kejut Pn Zai yang ingin menamatkan igauan Fairuz dengan kenangan silamnya.
            Fairuz tersedar dan tanpa disedari air matanya gugur tanpa dipinta kerana masih teringatkan igauaannya sebentar tadi. Apabila dia perasan bahawa ada dua pasang mata sedang melihat perlakuannya, dengan segera dia mengesat linangan air matanya.
            “Hei, ape ni Ruz kata lelaki tapi nangis pulak nih. Dah lah Ruz. Kan Ruz dah cakap dengan mak yang Ruz dah mula nak lupakan Nora. Tapi kenapa Ruz menangis lagi ni?” soal Pn Zai yang runsing dengan perlakuan anaknya.
            “Tak de ape lah mak. Kak orang nak berenang kat swimming pool  dulu eh.” balas Fairuz ringkas kerana tidak mahu meneruskan sesi soal jawab yang baru sahaja hendak bermula.
            “Pergilah tapi berenang tu elok-elok sikit.” pesan Pn Zai.
            Fairuz meneruskan langkahnya yang lemah tidak bermaya kearah kolam renang yang terletak di luar rumah Sofia.
            Tidak lama kemudian deruman kereta mewah milik Hakim kedengaran memasuki ruang parkir yang kosong. Sofia yang perasan dengan bunyi itu bergegas ke arah pintu di ruang tamu dan menyambut baik kepulangan suaminya.
            “Assalamualaikum sayang. Mak datang ye?” soal Hakim.
            “Yup. Mana awak tahu?” soal Sofia kembali sambil tangannya menyambut beg kerja suaminya.
            “Aik? Boleh pulak tanya saya macam tu. Kan ada kereta mak kat sebelah kereta saya ni.” jawab Hakim yang ingin begurau dengan isteri kesayangannya.
            “Eh! Lupa pulak. Hahahaha. Dah lah wak masuk lah pergi salin baju, lepas tu pergi teman Fairuz kat kolam renang. Tapi...”
            “Tapi ape ?” cepat Hakim mencelah apabila mengetahui Fairuz turut serta dalam lawatan ibu mertuanya.
            “Tapi saya nak minta tolong. Kalau boleh, cungkil la sikit rahsia Fairuz tu. Sebab tadi dia menangis sebab teringat pasal Nora agaknya. Tolong eh wak. Awakkan baik dengan dia” pinta Sofia dengan satu kenyitan mata.
            “Main kotor ye nak mintak tolong. Ok lah nanti saya jadi spy ye. Upah nyer aper?” soal Hakim lagi
            “Terima kasih. Nanti saya masakkan awak pai epal kegemaran eh.” balas Sofia.
            “Aik?? Pai epal jer?”
            Zasss.. Satu cubitan hinggap di paha kanan Hakim.
            “Aduh! Siap awak nanti..” kata Hakim yang dalam kesakitan
            “Siapa suruh menggatal kan dah merasa sepit ketam saya. Hahaha” ejek Sofia yang kemudiannya berlalu ke dapur.

Update..

Hei readers semua jap lagi nak UPDATE novel KISAH KITA yang masih dalam proses pembikinan...

Apa yang akan jadi nanti??

Tuesday, October 18, 2011

Kisah Kita -BAB 2


    
       Sudah masuk waktu ke dua bagi matapelajaran Biologi kelas lima Alpha namun kelibat Cikgu Patimah masih tidak kelihatan. Suasana kelas yang ditinggalkan sunyi kini sudah riuh.

            “Wei! Cikgu Patimah dah nak sampai la. Ada awek ikut dia. Cepat buat-buat bace buku daripada kena denda nanti.”arah Fairuz apabila bayangan Cikgu Patimah kian menghampiri kelas mereka.

            “Maaf ya, hari ini kita tidak dapat belajar seperti biasa kerana hari ini ada rakan baru yang akan menjadi ahli kelas kamu. Jadi tadi saya terpaksa tinggalkan kamu semua untuk menguruskan rakan baru kami ini. Baiklah mari sini Putri, perkenalkan diri kamu sekali ya.

            ‘Eh! Ni awek yang aku selamatkan tadi. Rupanya dia kelas aku. Ada chance la aku nak usher dia nih. Yeah!’gumam Fairuz dalam hatinya.

            “Assalamualaikum. Nama saya Putri Adlina Bt Ramli. Saya berasal dari Melaka tetapi sebelum ini menetap di Pekan, Pahang kerana ikut keluarga berpindah. Sila beri tunjuk ajar kepada saya ya. Saya ada pantun sikit untuk kamu semua. Ini pantunnya ‘Buah cempedak di luar pagar,Ambil galah tolong jolokkan, Saya budak baru belajar, Kalau salah tolong tunjukkan’. Sekian”ucap Putri sambil tersenyum kepada Fairuz kerana terkenangkan saat dia di buli sebentar tadi.

            ‘Amboi! Minah ni nak try aku ke apa? Senyum-senyum kat aku pulak. Bibir dah lah seksi. Gigit karang.GRRRR’omel Fairuz sambil membalas senyuman kepada Putri.

            “Wah! Bukan main lagi berpantun ya ucapan awak . Tak pernah pun murid yang baru masuk kat kelas ni sebelum ini bagi ucapan macam awak. Dah awak pergi lah duduk di tempat kosong di sebelah Jannifer tu ya.”

Kelas diteruskan sehingga tamat waktu matapelajaran Biologi dan diteruskan dengan waktu-waktu matapelajaran yang lain. Sepanjang proses pembelajaran hari tersebut Fairuz tidak dapat menumpukan sepenuh perhatiaannya kerana dia asyik melihat gaya Putri berbicara. Petah. Sama seperti…. Nora.

    “Wei Ruz apesal pulak aku tengok ko punya mata dah berair tuh? Ko teringatkan Nora ke?”tegur Rizal yang pelik dengan kelakuan sahabatnya sepanjang hari.

    “Eh! Mana ada. Aku punya mata masuk habuk lah lagipun kan aku dah kata kat kau yang aku dalam proses melupakan dia Zal.”balas Fairuz yang cepat-cepat menyembunyikan kesedihan hatinya dengan mengesat air mata tiba-tiba sahaja rasa hendak keluar tanpa disedari.

    Sekembalinya Fairuz daripada sekolah Fairuz terus mandi dan menyalin pakaian dan kemudiannya menunaikan solat Zuhur. Dalam doanya hari itu dia meminta Allah agar dia dapat memulakan hidup baru tanpa kenangan Nora.

    “Ruz duduk sini jap mak nak cakap dengan kau.”tegur Pn Zai yang pelik melihat perangai anak lelaki bongsunya itu yang dilihatnya sejak tadi asyik tersenyum sendirian padahal rancangan yang ditontonnya bukanlah rancangan yang mempunyai unsur humor seperti rancangan Senario.

    “Kenapa pulak mak? Orang ada buat salah ker?”soal Fairuz yang merasa janggal apabila dipanggil ibunya sebegitu cara. Dia tidak menyangka kelakuannya yang asyik tersengih memikirkan kepetahan dan gaya percakapan Putri yang mirip Nora itu diketahui oleh ibunya.

    “Kau tu mak tengok dah macam orang gila jer. Asyik tersengeh seorang-seorang dah macam kerang busuk jer.”kata Pn Zai.

    “Mana ada orang tersengeh pulak nih. Orang tengah tengok tv nih. Cara orang ni masak western food lain macam lah. Sebab tu lah orang tersengeh tu.”balas Fairuz yang cuba “mengcover” malunya apabila ibunya perasan kelakuannya.

    ‘Habis lah aku macam mana pulak boleh kantoi dengan mak aku nih? Mungkin dia punya instinct kuat kot tu yang boleh bace isi hati aku’detik hati kecilnya.

    “Banyak lah kau punya alasan. Mak dengar cerita ada budak baru pindah kelas kau, betul ker?”soal ibunya lagi.

    ‘Sah aunty Tim yang bagitahu mak pasal putri ni mentang-mentang dia tuh cikgu kelas aku cerita yang “tak penting” macam ni pon dia bagi tahu mak aku. Tau la adik-dengan mak. Nak jawab ape la lepas ni?’bisik hati kecil Fairuz yang geram dengan perangai mak cik Patimahnya yang suka memberitahu perkembangan terkini kelasnya kepada ibunya.

    “Yup. Memang ada budak baru pon.Kenapa pulak mak nak dia jadi menantu bongsu mak ker?Hahahaha.”balas Fairuz sambil berseloroh.

    “Banyak la menantu bongsu. Kau belajar pon tak habis ada hati nak kahwin pulak. Ruz kejap lagi kita pergi jengok akak kau nak tak sebab mak rindu lah tengok cucu mak yang nakal tu?” soal ibunya.

    “Hmmm. Ok je lah lagipun hari ni kerja sekolah tak berapa banyak. Orang pun rindu jugak dekat Shahrul tu tapi dengan syarat mak kena belanja CoolBlog dulu sebab orang dah lama tak minumCoolBlog Chocolate Oreo Extra Pearl ye mak?”balas Fairuz lagi.

    “Yelah-yelah.”balas Pn Zai ringkas sambil memulakan langkah ke dapur untuk memasak makanan Shahrul iaitu nasi goring kampung dan sebiji telur mata kerbau. Budak kecil itu cukup gemar memakan makanan itu. Mungkin mengikut perangai ayahnya Nazren.

    Setibanya Fairuz di gerai CoolBlog dideretan kedai berhampiran rumahnya, dia perasan kelibat seorang gadis yang bertudung merah sedang menunggu pesanan disiapkan oleh aunty May pemilik gerai tersebut. Rupa-rupanya gadis itu ialah Putri.

    “Dia gadis bertudung merah, hatiku tergoda tergugat…”nyanyi Fairuz ditujukan khas buat Putri.

    ‘Eh mamat budak kelas aku. Overnya dia. Nak usha cakap jer la’gumam Putri dalam hati sambil memberikan senyuman mautnya kepada Fairuz dan menyebabkan Fairuz tersedak akibat menyanyi kerana terkena pukulan maut yang diberikan Putri.

    ‘Amboi! Minah ni buat aku malu je la depan aunty May. Agk-agak lah kalau nak bunuh aku pun dengan senyuman maut kau tuh’detik hati kecil Fairuz pula.

    “Wei! Putri kenapa senyum sampai macam tuh dekat Fairuz, tengok dia sudah tercikik. Kamu OK tak Fairuz?” soal aunty May kepada Fairuz.

    “Saya OK. Cuma tersedak sikit la aunty bukanya tercekik. Aunty macam biasa ya.”balas Fairuz.

    “Baiklah Fairuz. Ini amoi kawan kamu ya?”soal aunty May lagi.

    “Yalah aunty. Dia budak baru. Baru masuk hari ni. Nakal lah dia asyik tersenyum kat saya jer.”balas Fairuz lagi.

    “Eh! Mana ada, dia yang asyik tersenyum kat saya. Tapi apa-apa pun terima kasih ya sebab selamatkan saya pagi tadi.”sampuk Putri.

    Setelah selesai berurusan di gerai itu, mereka berpisah buat seketika. Fairuz terus bergerak ke kereta ibunya yang berada berhampiran deretan kerdai tersebut. Ibunya tidak banyak soal sebaliknya meneruskan perjalanan ke rumah kakaknya, Poya.

Kisah Kita - BAB 1


“Hoi! Korang semua ni apesal? Dah tak ada duit sangat ke sampai budak perempuan yang bukan tandingan korang nih pon korang nak buli?”sergah Fairuz menyebabkan lima orang budak lelaki yang giat membuli seorang pelajar perempuan itu lari lintang-pukang.

 Siapa yang berani melawan kata-kata Fairuz, pelajar tingkatan lima Alpha merangkap ketua pengawas sekolah itu.

 “Awak taka pa-apa?” soal Fairuz kepada pelajar itu.

            “Saya taka pa-apa” balas pelajar itu.


‘Fulamak, suara awek nih buat iman gua goyah lah pulak’ detik hati kecilnya. Dipandangnya pelajar tersebut dari atas ke bawah dua tiga kali.

            “Awak budak baru ke? Saya tak pernah nampak awak pun sebelum ni?” soal Fairuz bagi mengelak daripada perlakuannya sebentar tadi daripada diketahui pelajar tersebut.

            “ Yup. Saya plajar baru kat sekolah ni. Terima kasih ya, sebab tolong saya sebentar tadi. Nama saya Putri.” Balas pelajar tersebut sambil memperkenalakan dirinya.

  “Saya nak ke pejabat, erm boleh awak tunjukkan jalannya?” soal Putri dengan secebis senyuman yang manis.

    ‘Errk! Adush senyuman yang bias mencairkan hati aku la pulak minah ni bagi’getus hatinya.

     “ Boleh la lagipun saya rasa memang tanggungjawab saya sebagai ketua pengawas untuk melayan tetamu di sekolah ini. Hahahaha.”usik Fairuz.

Selesai dengan urusan pelajar baru itu, Fairuz melangkah keluar dari pejabat dan menuju kearah kelas lima Alpha.

“Ruz aku dengar cerita kau ada selamatkan seorang awek daripada dibuli dengan budak-budak tingkatan empat tadi. Betul ke?” soal Rizal, sahabat baik Fairuz sejurus dia duduk di tempat duduknya.

“Ye. Memang betul pun. Biasalah lelaki budiman macam aku ni memang pantang nampak budak perempuan dikasari budak lelaki. Dayus!” balas Fairuz.

“Budiman lah sangat kau tuh. Bukan semalam kau ade buli kakak kau ker mase kau nak makan aiskrim? Hahaha!” usik Rizal.

“ Budak baru tu kelas ape?”soal Rizal.

“Mana aku tau. Aku tolong tunjuk jalan kat budak tu je kot bukannye aku pergi menyibuk sekali kat dalam bilik pengetua tuh” balas Fairuz sambil tangannya laju menyelak buku Biology SPM.

Krrrrriiing!!!!!

    Bunyi loceng itu menyebabkan kelas lima Alpha yang hiruk-pikuk kembali senyap. Satu minit kemudian kedengaran bunyi tapak kasut tumit tinggi. Siapa lagi pemakainya kalau bukan Cikgu Patimah, yang mengajar subjek Biology kelas tersebut dan merupakan guru kelas lima Alpha. Seketika kemudian kedengaran suara ketua tingkatan memberi salam diikuti suara pelajar lain.

    “Baiklah hari ini saya nak kamu semua buat kerja sendiri ye sebab saya ada urusan dekat pejabat. Saya tak nak dengar suara kelas kamu nanti masa saya berada di pejabat. Fairuz awak dan Luqman tolong jaga kelas ni ya.”kata Cikgu Patimah sejurus sahaja menjawab salam yang diberi oleh anak muridnya.

    “Baik cikgu.” balas Fairuz dan Azri serentak. Seketika kemudian Cikgu Patimah melangkah keluar dari kelas itu.

    “Fairuz kau tolong jagakan kelas ni sekejap ye, aku nak pergi kelas sebelah sekejap” kata Luqman.

            “Yelah cepat sikit tau kau tu ketua kelas. Kau nak pergi kelas sebelah kenapa pulak?”soal Fairuz yang kehairanan apabila melihat Luqman membawa sebuah bungkusan besar menuju ke pintu kelas.

    “Ok. Aku pergi sebelah sebab nak bagi awek aku hadiah ni. Well kan hari ni genap lima tahun kita orang jadi couple. Hahahaha.” balas Azri.

    “Yelah-yelah, kau pergi la. Tapi jangan sampai kantoi pulak dengan Cikgu Azmi sebab tadi aku ada nampak dia tengah merayau kat blok sebelah.”kata Fairuz.

    “Errkkk. Dia tengah merayau eh? Oklah aku kena pergi cepat nih. Gerak dulu ye bro.” balas Luqmani.

    Siapa yang tak tahu tentang kisah percintaan Luqman dan Amalina yang  sudah lima tahun usia perhubungan mereka.

            “Kau tengok Fairuz bahagia jer diorang tu. Sudah-sudah la. Jangan kau ingat lagi kisah percintaan kau dan Nora. Biarlah kisah itu berlalu. Tak tenang roh dia Ruz” tegur Rizal yang tahu bahawa Fairuz sedang mengenang kisah percintaannya dengan Nora yang telah meniggal dunia akibat leukemia. 

    “Kau ni kenapa Zal? Bila masa pulak aku ingat pasal kisah cinta kita orang.” balas Fairuz yang cuba menutup kesalahannya.

    “Aku kenal kau Ruz. Nampak jer ok kat luar tapi kat dalam kau tengah merintih kan?” soal Rizal.
            Fairuz bungkam dan bergerak menuju ke mejanya. Dia menekup mukanya ke atas meja itu. Rizal yang perasan dengan perlakuan sahabat baiknya itu, bergerak ke meja rakannya.

            “Eh Fairuz kau marah aku ke?”soal Rizal.

    “Erm. Mana ade. Aku tengah pikir ape yang kau cakap tu ade betulnye jugak. Ko tau la kan aku nih nampak jer ganas, tapi dalam hati ada taman kan. Aku pun memang tengah dalam proses melupakan kenangan yang memedihkan tu.”balas Fairuz.

    “Oklah kalau macam tuh. Aku tau macam mana nak lupakan Nora. Kau cubalah cari pengganti dia.”cadang Rizal.

    “Yelah aku cuba cara tu. Tapi siapa?”soal Fairuz kembali.

    “Aku yakin Allah akan tunjukkan siapa yang patut kau pilih.”balas Rizal.

    Fairuz mengangguk tanda bersetuju. Dia percaya bahawa setiap yang terjadi di atas muka bumi ini belaku atas ketentuaan Allah sejak azali lagi dan dia juga sering berdoa agar roh Nora sentiasa dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan orang beriman.

Tuesday, October 04, 2011

~AlHAMDULILLAH~

Harini RIANG rasenyer sebab DAPAT KERTAS ADD MATH .....
 Kira OK laaa LULUS..
Syukur Gak SEBAB soalan yang tak pernah try nak buat RUPANYA SENANG...
LEGA......
Kalau ader yang GAGAL dalam AddMath Bace NIH : 

Amacam Dah NAIK SEMANGAT??? MACAM MANE NGAN
 NIH
 
 
 Kalau Dah TRY yang TERBAIK tapi GAGAL gak..
 
 

CHOOSE YOUR WAY :

 

Wednesday, September 28, 2011

UnTUk AWAK..^_^


NILAM 2011 DATANG LAGI!!!!

HMM... Saya tau awak tercalon dalam NILAM taun nih ------> ikut jejak langkah PAKWE la katakan... hahahah..... saya harap awak buat yang terbaik yerp hmmm....

kalau yang temuduga awak tuh nak USHA awak, awak debik jer biar dia TING-TONG... tak yah laa awak nak takut2 kat orang yang temuduga tuh.... kalau ade bermalam kat sana, masa buat persembahan kebudayaan buat yang terbaik macam GROUP LELAKI NILAM NEGERI MELAKA 2010 yer...

Alah soalan dia semua senang-senang, awak jangan risau SANGAT SENANG... hahahaha... nanti diorang ade suruh awak belakon satu babak dalam karya yang awak pilih....

AWAK BUAT YANG TERBAIK ------> JANGAN LUPA MSJ SAYA...


!!!! GAMBATEH !!!!

BUAT SAYA BANGGA YER WAK...




<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/V8YmULOIUdM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Sunday, September 11, 2011

TrIaL SpM ~ ~

Esok dah nak exam.. Aku pon dah study gak aper yang orang2 nih kater maybe keluar..
Tingal nak jawab dengan penuh keyakinan jer.. yakin la Sangat !!!


Dalam Trial kali nih aq nak pastikan aq buat yang TERRRBAIK ~ terbaik lah sangat
Matepelajaran yang aq yakin boleh buat dan lulus : 

1. Bm
2. Bi
3. Math Modern
4. Agama
5. Sejarah
6. Bio

Yang ragu2 :
1. Kimia
2. Physics
3. Add Math

Huh PeNing2.....
boley pecah kepala dibuatnyerrrr


Sunday, July 31, 2011

Percaya Padaku

Setiap kisah percintaan bermula dengan KEPERCAYAAN...
Kepercayaan sangat sukar untuk dibentuk..
ade btol ak??? hahahah

So hayati lirik Lagu Nih :


Ungu - Percaya Padaku Lyrics
aku tak tahu apa yang ku rasakan
dalam hatiku saat pertama kali
lihat dirimu, melihatmu
seluruh tubuhku terpaku dan membisu
detak jantungku berdebar tak menentu
sepertinya aku tak ingin berlalu
reff:
berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku
ku berikan cintaku juga sayangku
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku
saat ku tahu kau akan pergi jauh
izinkan aku tuk selalu menantimu
untuk katakan ku ingin dirimu (ingin dirimu)
agar kau tahu betapa ku terlalu
mencintaimu aku akan menunggu
hingga dirimu kembali untukku
repeat reff
tolonglah aku bagaimana diriku
ungkapkan itu rasa yang membelenggu
dalam hatiku ku cinta padamu
repeat reff
berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku



BeRsAwAng~~

Hai.... Aku rase blog aku nih dah penuh sawang dah...
Dah lame x update ~ sebab tak tau mau tulis aper..


Agak2 kalu tulis I Love You cukup tak???

Ok lahh my idea dah blackout....

dah lupa mau tulis apa.... Babai



Friday, July 01, 2011

~BAD~

owh no.... ari nih tak dapat g sekola sebab demam and sakit tekak



BENGANG giler...
ni mesti banyak menjerit kat padang masa hari sukan hari tuh




ARRRRGHHHHHH............ Hehheh

Random Quote GBS