Peminat Setia

Thursday, January 19, 2012

Hari Ni


Okay.. Baru balik dali Bilik Kaunseling SMK Rahmat..

Borak-borak pasal kerjaya sikit.. dan halatuju lepas SPM nie..

ada 3 persoalan dah dijawab oleh 3 orang cikgu kaunseling..
sebelum cakap pasal persoalan tu baik aku kenalkan sikit cikgu kaunseling aku...

First 
Cikgu Hasnida (tudung Merah)

Second

Cikgu Saberi 
Yang last

Cikgu Zawani (pakai topi kebun)

Diorang kata, keputusan kalau meletop teruskan saje sama ada nak masuk yang berkaitan medik dekat U atau pun why not try  Form 6...
(sebab aku nak jdai DR) :D
Diaorang suruh ubah mind set yang kononnya Form 6 susah... (because dah nama belajar memey la susah)

kalau keputusan biasa saje macam mana pulak??

Diorang jawab kalau macam tu jangan terus ubah benda yang aku minat (medik) kepada benda lain sedangkan dalam medik tu sendiri ada banyak cabang try la amik nursing..

lagipun sekarang ni lelaki sangat diperlukan dalam nursing..

soalan ketiga aku.. kalau result tak bagus??

Diorang jawab diorang tak suka soalan aku yang last sebab aku macam dah rendahkan kebolehan aku sendiri....
diorang tambah lagi.. jarang ada student yang prestasinya bagus dalam setiap ujian boleh dapat result teruk melainkan student tu sendiri memey tak jawab soalan time EXAM... jangan risau sebab kita dah berusaha gigih sebelum ni.. YANG PENTING JANGAN HILANG KEYAKINAN...


Ok lah tu jer yang aku dapat tulis buat masa ni..


untuk readers yang tunggu result SPM dah pikir hala tuju korang??
kita kena ada planning.. kalau salah pilih nanti melingku kita ..

"Aku dah!!" gaya Scha dalam iklan modes hahah

p/s : aku nasihatkan korang jumpa la cikgu kaunseling sekolah korang minta pendapat.. dan buat soal selidik pasal kerjaya.. dari soal selidik tu kita boleh tau bidang apa yang sesuai untuk kita.. : D


2 comments:

ilovekampungku said...

bagus kalau jumpe ckgu kaunseling....setidaknya dapat amik opinion diorang

e-Zo94 said...

tapi sayang budak-budak sekelas taknak pergi.. i dont mind but diorang tu jgn nanti tanya macam2 kat i...

Random Quote GBS