Peminat Setia

Tuesday, February 07, 2012

Asthma!

Slamat pagi,
Terima kasih pampers...

*eh itu lagu  lagu pampers la salah lagu lak...
Aku rasa dah lama aku tak buat entry kat blog aku ni..

FUH.. FUHHHH...

tengok tuh dah berhabuk dah blog aku ni.

Achhhoooo!!


HUAAA.. dah kena selsema.

Aku memang pantang kalau kena selsema nih..
Sebab aku ada ASTHMA...

karang tak pasal-pasal aku kena carik benda nih :

Tq mr WIKIPEDIA!
 Mesti ada orang nak tau apa rasa inhaler ni
rasanya sedap!
tak manis..
tak pahit...
tak juga masin atau pedas..

*tapi tadi kau kata sedap!!

Memang sedap :)
Sebab kalau guna natang nih...
Orang yang ada ASTHMA dah tak tercungap-cungap..
HEHEHEHE...

ni ada fakta pasal Asthma di Malaysia

"Pengerusi Yayasan Paru-paru Malaysia, Datuk Dr Zainudin Md Zin, berkata jumlah penghidap asma seramai 300 juta buat masa sekarang dan angka ini dijangka meningkat 100 juta lagi menjelang 2053.

“Di Malaysia, jumlah anggaran kelaziman asma di kalangan kanak-kanak berusia 0 hingga 14 tahun berada pada kadar 4.5 peratus manakala 4.1 peratus pula di kalangan orang dewasa berusia 15 tahun ke atas. "

Kepada korang yang menghidap Asthma
Try la makan habbatus sauda..

Aku dah try..
Dah jarang kena Asthma sekarang ni..

Kalau tak suka makan yang dalam bentuk macam ni


Jangan risau korang boleh makan dalam kapsul..
Yang ni aku selalu guna..

Dalam masa yang sama korang bukan setakat kawal penyakit,
tapi ustaz aku kata Habbatus Sauda boleh menguatkan minda juga!!

TRY IT...
InsyaAllah berkesan (^-^)

SCHA : Aku dah!!

No comments:

Random Quote GBS