Peminat Setia

Monday, February 27, 2012

Jom Kurangkan Masa Untuk Boot PC anda

Assalamualaikum..
Hari ni sesaja nak bagi  tuto pasal nak lajukan 
boot Pc anda..
*bagi yang tak tau boot to maksudnya on komputer kot hehe
bahasa paling mudah nya

Korang selalu asal on PC or lappy
bukan main lambat nak keluar korangnyer Desktop

so korang nak kurangkan masa yang diambil untuk boot tak
*mesti semua nak kan2


Ok korang hanya perlu donload Soluto

Install kan program ni..

Then korang manage la 
program mana yang melambatkan korang nyer boot 
*boleh pilih sama ada nak pause atau delay

Pause untuk on program tu selepas computer anda betul-betul dah abis proses boot
Delay pulak korang off program tu terus dan program tu hanya akan on semula bila korang bukak

Tengok Video ni Untuk fahami lebih hehe

mamat ni boot lama wo 6 minit
sanggup ke tunggu??






*NOTA KAKI : Boot aku hanya 48 saat jer HEHEHE

4 comments:

purplekyu^_^ said...

nice info :)

Cik Kay Jue said...

thnks untuk info tu. da lama cari. baru jumpa.. :)

Miziey said...

Ish. Apa ni? tak payah la sebar mende2 macam nii. Gua tak suka laa kalau laptop boot terlalu cepat. Gua suka kalau laptop gua boot sampai 1 jam, baru syiok. Sementara menunggu tu dapatla gua nak potong kuku ker, cabut bulu ketiak kerr, korek hidung kerr atau buat aktiviti2 riadah sihat yang lain. Boleh?

Muhamad Azam said...

Hamboih Cik Mizi sanggup yer hehe

Random Quote GBS