Peminat Setia

Thursday, February 09, 2012

!!NOVEL!!

Hi all..

Hari ni nak cerita pasal novel !!

Mesti orang ingat lelaki yang baca novel nih HAMPEH!! 

Aku mula membaca novel sejak aku FORM _ _ _

???

* sorry tak ingat sebenarnya

Almaklum lah aku ni nyanyuk sikit kalau bab tarikh, tahun hari ni



Minat aku baca novel bermula bila aku tengok akak ngan mak aku baca..
Sebab ape?

Sebab diorang kalau baca novel tergelak-gelak..
*mak aku lagi sedap. selalu jugak dia baca novel kalau part sedih terikut sedih sampai NANGIS




So bila minat dah datang, novel pulak melambak pulak kat rumah ni..

ini lah koleksi novel kat rumah aku..
dua lapis tau setiap rak tuh..
Aku grab satu novel..

tajuk nyer A.D.A.M (Aku Darah Anak Malaysia) karya R.A.M - Ramlee Awang Murshid

So habis satu novel aku rasa hobi membaca novel nih not bad..



Then aku try baaca novel cinta pulak tajuknyer Kabus Kasih..



Aku rasa bertambah best sebab dalam novel cinta ni ada banyak lawak..

Dan kalau orang lelaki nak tahu dengan baca novel gak lah
korang boleh tahu hati POMPUAN macam mana..

*EUUUUWWW.. Lelaki baca novel.. macam PON jer..

orang yag kata macam tu aku katogerikan  sebagai Narrow Minded..

SEBAB!!

Dari baca novel aku rasa aku dapat.:
1. Learn new word or Phrase senang cita ayat yang BOMPLASTIK lah
2. Kita dapat tambah ilmu <- sebab selalunya novel  Alaf 21 ada segmen ilmu
3. Menyedarkan aku kat atas dunia ni ada macam-macam perangai manusia
4. Ajar cara hidup dalam sesebuah masyarakat

DAN MACAM-MACAM LAGI LAH!

Seronok tau baca novel ni..



so Why Not kita try buat benda yang tak pernah kita buat (for man)

untung-untung berjalan jugak lah Kempen Mari Membaca
Yang di lancarkan kerajaan



Aku ubah ayat iklan MILO yang berbunyi

Play More Learn More

kepada

Read More Learn More

BARULAH WUJUD MASYARAKAT BERILMU DALAM MALAYSIA NIH

ok lah sampai sini jer entry aku kali nih..




TAMBAH MANIS DALAM SENYUMAN BUKAN MINUMAN -  MR. HATI

4 comments:

manis said...

wahh terbaiklah..nak jugak lelaki baca novel yer.heehe..

sis pun mmg kaki novel, tiap2 bulan pau husband belikan novel..=D

missNick said...

wah bagus2 amalkan budaya membaca itu hehehe....

sy dulu suka jugak baca novel masa zaman sekolah la.....sejak2 dh dewasa ni jd malas ;P

agak masalah said...

sempat jugak yer baca novel. bagus2. kot2 dapat ilham untuk update blog

saya gades pelik said...

jadikan membaca tu sebagai budaya~ tak kisah bahan bacaan tu novel ke, majalah ke, surat khabar ke,

btw, gades juga minat novel

Random Quote GBS