Peminat Setia

Tuesday, February 28, 2012

Pasangan Berkelakuan Tidak Senonoh Di Tahan

TERUKBETUL - Sepasang ...manusia bukan selipar telah ditemui berkelakuan tidak senonoh di sebuah kandang ular berhampiran Kampung Seri Mengulau di Terukbetul. Pasangan tersebut dikatakan telah melakukan perkara terkutuk itu setelah mengalami mimpi yang meminta mereka melakukan perkara tersebut. Masalah nya  sekarang perkara apa yang telah mereka lakukan sebenarnya?


Pegawai perubatan Jambatan Agama Islam daerah Terukbetul dan penduduk kampung yang menyaksikan adengan tersebut mengatakan pasangan tersebut telah menyonyot (*bahasa apa daa) ekor ular yang berada di kandang tersebut. Mereka juga dikatakan telah memasukkan ekor ular tersebut ke lubang dubur Kubur Ratu Rimba JomBelah Sebelum Melingkup yang berada berhampiran kandang ular itu.


TRIVIA EKSTRA! Ratu Rimba JomBelah Sebelum Melingkup = lagenda kampung tersebut yang mempunyai banyak sakti. Ratu yang dikatakan botak mempunyai rambut yang cantik panjang mengurai setelah melakukan treatment dari Warung Mak Piah.


Apabila di tanya mengapa mereka melakukan perbuatan tersebut mereka menjawab satu mimpi dari Ratu Rimba JomBelah Sebelum Melingkup telah meminta mereka melakukan perkara terkutuk itu. Mereka yang takut akan kesaktian Sang Ratu telah mengikuti segala suruhan tersebut.


Pihak Pegawai Jabatan Agama Islam mengatakan pasangan tersebut akan di hantar ke pusat pemulihan akhlak Kampung Seri Sentosa untuk memulihkan mereka dari kesesatan yang mereka alami akibat tidak memasang lampu ketika tidur.


Oleh itu seluruh warga daerah TerukBetul dinasihatkan agar memasang lampu bagi mengelakkan kejadian berulang. Penduduk juga diminta agar tidak mempercayai mana-mana mimpi dari Sang Ratu kerana Pegawai Jabatan Agama Islam daerah TerukBetul telah menyula Sang Ratu akibat menggangu pasangan tersebut.


-nama pasangan tidak disiarkan kerana mereka malu-malu nanti jadi FEMES macam penulis artikal ini.


Laporan disediakan oleh Mak Simah wartawan kampong.

14 comments:

Miziey said...

Hah?!! apa ini??
Kalau dikampung gua, menyonyot ekor ular aalah perkara normal. Ini tidak adil kepada penduduk kampung tersebut dimana hak kesamarataan tak diberi. Gua nak adu perkara ni kepada tok penghulu biar dia buat mesyuarat tergempar antara kelab2 penghulu semalaysia dan kasi settle hal nih.

Btw, siapakah pasangan itu?? adakah dari jantina yang sama??

Muhamad Azam said...

hehehe.. pasangan tu.. nanti sambung entry ni hehe

First time buat entry sengal hehe

Miziey said...

Wey, gua nak taip "adalah" lah. Asal plak jadi "aalah"?? kuang hajau punya keyboard laptop gua. Ikut sukahati makbapak tiri dia jer nak hilangkan huruf 'd'. Suka buat kemaluan gua membesar. Dem shiakk!!

Muhamad Azam said...

WOW hoe big is it HEHE

Fahz said...

adoiiiyai.sengal la lu broo.guwa separuh azab gelak guling2.naseb nyonyot ekor ulau.kalau nyonyot kepala ular mau terjuir bibiaq.mcm steven chou <--(eja nama nih betui ka idak.) dlm kungfu hustle.wahaha

Muhamad Azam said...

hehe :D

Yana Libra said...

adoi~~ memang tak leh blah :p

TiraPengemis said...

mimpi pon boleyhhh

Cik FaRiZaM said...

entry apa kah ini????sengal ..

NAL said...

HAHA...gelak besar lak kat sini..adoi..

Popkorn said...

menyonyot? amboi bhasa.... klako jer ntry ko ni

teha (cik teah rusli) said...

berita terbaek....

QasehnyaRania said...

menyonyot yer...hehehe..

ciksu datang dah ni :)

fieda said...

menyonyot...adoiii la...gelak ni..

Random Quote GBS