Peminat Setia

Friday, March 23, 2012

Keliru Nak Pilih U Dan Jurusan??

Assalamualaikum ~

Semalam aku update pasal result gua kan?? Harini pulak aku nak bagi tazkirah kat korang *tazkirah la sangat.

Ok Korang dah abis SPM so nak buat ape lagi.,
Mesti la nak sambung belajau lagi kan.. *takkan nak tanam dan makan anggur

TAPI masalahnya keliru nak pilih jurusan mana satu kan.. Aku pon sama *dulu..
Kenapa dulu?? Sebab selepas aku jumpa kaunselor, mintak pendapat mak bapak, keluarga semua..
Aku rasa aku yakin pilihan yang aku buat bole jadikan aku seorang insan yang berguna KELAK..

Bagi korang.. YE KORANG yang sebaya ngan GUA buatlah pilihan yang betul.. Korang tahu tak selama ni ada aplikasi ONLINE yang boleh korang guna kan untuk semak sama ada keputusan korang tu layak untuk memohon sesuatu JURUSAN dalam sesebuah Universiti??

TAK TAHU?? *ekceli gua pon baru discover benda ni masa BW semalam..


KLIK SINI UNTUK KE  APLIKASI

*bagi yang tak tahu guna aplikasi ni ikut step kat bawah


-KLIK SEMAK SYARAT KELAYAKAN-


-ISI MAKLUMAT YANG DIA MINTA-


- KLIK TAB SPM DAN ISI RESULT SPM KORANG
|KEMUDIAN KLIK SETERUSNYA-


Pilih setiap universiti yang korang nak tengok sama ada korang layak atau tidak untuk mohon.. so dia akan keluar macam nih :


- INI RESULT LEPAS GUA ISI GUANYER RESULT SPM-

Alhamdulillah gua layak memohon 63 jurusan dari 65 yang ditawarkan.

STEP DI ULANG UNTUK CHEK SYARAT U LAIN


TAPI INI TAK SEMESTINYA MENENTUKAN KORANG BOLEH MASUK U 

APLIKASI NI CUMA BAGI TAHU KORANG LAYAK TAK UNTUK MEMOHON JURUSAN TERTENTU DALAM SESEBUAH UNIVERSITI MELALUI SYARAT MINIMUM


Aku harap korang cuba guna aplikasi ni..
UNTUNG-UNTUNG boleh GUIDE korang dalam isi UPU

7 comments:

Popkorn said...

umur mcm aku boleh pilih x?

Saddila said...

dah lama tahu daaa :P

Phat said...

gila betul sekarang punya permohonan aku dulu isi borang je tu pun 5 pilihan je huhu

farah.fauzi said...

terbaekk laa...aku asasi sume tak layak :/

zafira othman. said...

ikut kata hati

ezzamalik said...

tahu tak link mana nak apply biasiswa?

Miziey said...

Oww, bagus laa dah ada aplikasi macam ni. Senang la ckit kan. Mudah.com gitu. Mihmihmihmih.

Random Quote GBS