Peminat Setia

Monday, June 18, 2012

Pabila Charger Menghilangkan Diri

Assalamualaikum..

Gua masih hidup..
Masih bernafas...
Masih CUTE seperti seadanya..

ALHAMDULILLAH semua diatas tu masih ada pada diri gua.. *melainkan ada orang yang asyik menidakkan yang no 3 tu kan haha..
Ada orang terasa ker wkwkw..
Ok dah dah.. gua nak cerita pasal Charger..

Charger = Pengecas..

Hilang charger = tak boleh cas..


PFFFFTTTT gua rasa gua bukan cikgu sekolaah tadika nak ajar korang semua pasal bahasa..

Back to the storyline karang melalut lagi..

Gua ni masih duduk mengangkang kat rumah..
Masuk study pon dalam 33 hari lagi..

PFFTTT lama lagi kan.. mesti ramai GBS yang tak sabar nak tengok gua blah dari timeline tuiter kaan.. (T___T)

So handphone gua jarang pegang..
Almaklumlah gua pakai celcom anak muda remaja zaman sekarang mana guna celcom ekeke..
Sunyi jer handphone gua tu..
Takda orang call tadak orang msj..
Tambah lagi dengan tangan yang gatal silent kan phone..
Mano la ado bunyi.. *Dan battery phone cap ayam gua pon bertahan dengan lebih lama..

Dan semalam baru gua hingat dah tiga hari gua tak chas phone..
Dan niat untuk mengecas datang..

Gua pergi kat tempat iron baju... *tempat biasa cas phone laaa.
Tengok dekat tempat gantung sebelah meja ironing board tak hado pulak charger tergantung..

Keluar carik kat dalam bilik..
Masih tiada kelihatan susuk tubuh charger..

Masuk bilik abang gua..
Selongkar apa yang patut.. *masih tadak susuk tubuh beliau

PFFTTT mano pulak poi nyo charger gua nih..

AHHH!! Sudah semalaman carik charger sampai pukul 1.00 a.m. pon masih tak jumpa..

jangan nak kata memacam.. Gua tak tau  blog quote okai


Then tanpa berlengah lagi gua membaringkan diri di pembaringan..
Memandang siling..
Mendengar desiran angin yang berputar..
Mata kuyu... *THEN TIDO LAAAH ape lagi..

Harini gua bangun dengan penuh semangat..
Jati diri.. *sumpah tadak kaitan..

Bangun-bangun gua duduk atas thinking chair *benda yang biasa gua buat kalau hilang barang


Buat gaya sama macam mamat Blues Clues nih..

Pikir sebelum ni gua cas phone memang kat tempat iron baju..
Tak pernah ada tempat lain..
Dan biasanya gantung charger tu kat tempat sidai baju sebelah ironing board tuh..

Ok dengan langkah yang penuh semangat gua kembali ke tempat kejadian..
Selak punya selak dekat ampaian baju JUMPA!!!
Lokasi nya : TERSELIT celahan hanger

Alhamdulillah.. jumpa jugak!! Gua pon tanpa berlengah mengecas phone yang ibarat baby mintak makanan...


Nota kaki : simpan barang di tempat sepatutnya.. kalau hilang barang duduk berfikir dulu.. jangan membengis kalau hilang barang sebab ianya tak membantu kita jumpa barang tu...

8 comments:

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

geram bila nk carik xjumpa..bila xpakai bersepah letaknye..

✰ BbyzyЯaRoxx ✰ said...

ceh, dah agak, mesti terselit celah baju dalam lu kan jajam, wahahahaha! :p

bai baizura said...

carik gune bukulali letteww~ hahaha:))

Maisarah Azmi said...

hahaha.. nasib baik jumpe blik...

CikMunBlogger said...

haha . bila nak pakai , tak de . bila tak pakai , ade je kan .
tahniah sebab jumpa . huhu XD

www.munviolettaxious.com

farrah hayati said...

selalu jugak jadi kes macam ni...
dan gaya blues clues tu memang selalu digunakan untuk menjejaki semula jejak barang yang dicari :)

hairy said...

haha mcm tuh lah kan...time xnak buang nk pkai garu pala...haha

Zul De Alexis said...

hahaha..ambik ang dik...

wei hp ang x bunyi eh? mai num siap2 malam wa send msg kat ang..ahaha

Random Quote GBS