Peminat Setia

Monday, June 11, 2012

Say No To Telur Penyu!!

Assalamualaikum..

TELUR PENYU??

Betul kan ni telur penyu
Betul la tuh!!
Itu telur penyu...

Ni gua nak cerita pasal pengalaman malam pertama  EEHH SILAP!!
Pengalaman kali pertama gua makan telur penyu...

Masatu umur gua baru seploh tahun...
Jiran sebelah rumah gua tu balik kampung diorang siap laa bawak ole ole dari kampung..
Diorang siap beli telur penyu untuk kitorang..

WAAH TELUR PENYU!!!

Gua mano pornah makan tolo ponyu teruih laa merengek kat mak gua mintak masak telur penyu tu..
Gua gesel gesel macam kucing mintak penyepak kat kaki mak gua sekali..
Mak gua yang kesian tengok anaknya macam kucing gatal nak mengawan pon merebus telur penyu tu..

Siap merebus telur tu disejukkan dulu... *kalau tak disejukkan mau melecur mulut gua nih..

TIME TO EAT!! ITADAKIMASSS!!

Mak gua pecahkan satu bijik telur tu untuk gua..

"NAH kau amik kau makan laa"

Gua pelik.. Mak gua ni buang tebiat ke nak suruh gua makan telur mentah??
Gua buat muka sememeh..

"Apesal buat muka macamtu makan lah... Telur penyu memang macam nih.. kau yang nak makan sangat kan."

OWH memang macam tuh...
Gua pon amik sudu makan sikit telur penyu tu...

UEKKK!!! UEEKKK!!

Rasa macam nak muntah...
HANYIR...

UEKKK!!! macam mana la ado orang sanggup makan tolo ponyu nih..

Sejak hari tu gua berjanji takkan makan tolo ponyu..

Lagipon buat apa nak tambah dosa kan..
DOSA??

Yalorh kalau kita makan tolo ponyu kita kan menyumbang kepada kepupusan penyu..
Kita sebagai khalifah di bumi Allah sepatutnya menjaga ciptaanNYA..
Bukan memusnahkan!!

EKEKE...

Rasa macam dah panjang jer entry kali nih kan!
ok gua stop dulu..

Nota kaki : ACANO ENTRY gua kali nih ekekee...


SUDAH BACA SUDAH KOMEN??

HARAP SOKONG KEMPEN : Hentikan Makan Telur Penyu

11 comments:

Pn. Sheila@CC said...

akak pun br sekali mkn telur penyu ni... rasa masin semacam ja...

Cik Lyeen said...

pena mkn telur penyu...memang sedap..T_T
skrg susah nk cari....nk paksa telur ni kawin byk..supaya bertelur byk2...

hairy said...

say no! geli..ahks

zulhilmi tempoyak said...

jam.. awat ngko x goreng je..?? heee

✰ BbyzyЯaRoxx ✰ said...

wa suka telor ayam, telor mata kobau dengan telur.. emm telurr emmm alaaa

Phat said...

gua makan tolo ayam yo hahaha

Saya Disini said...

xpnh mkn

Boni JLL3 said...

ko try makan telur lelaki.. sodap gak tu.hahahaha

El-Janna said...

hhhahaha kita pun xpena mkn ^^

afzalsukasuki said...

idop jajam!!

*baru aku tau si jajam ni spesis penyu

DzuLagiL said...

pnglmn ko sama ngan aku...

Random Quote GBS