Peminat Setia

Monday, July 02, 2012

Blogger Ditemui Mati Dalam Keadaan Tragis

Oaklahomakkau - Seorang blogger ditemui maut di dalam rumahnya dalam keadaan yang amat menyedihkan dan tragis. Mangsa Mat Jenol Bin Sumpit ditemui dalam keadaan tidak sedarkan diri oleh pembantu rumahnya yang berasal dari negeri yang pernah dijajah oleh Portugis suatu ketika dahulu.

Gambar Ihsan Google


Mak Jenab tanpa melengahkan diri menempah tiket kapal terbang gergasi cap bas udara EH Tiga Lapan Najwa Latif (EH 3 8 0). Untuk makluman Mak Jenab tempah je tapi tak payah bayar sebab Mak Jenab duduk dalam ruang tayar spare. Tak percaya sudah! Mak Jenab bukannya gemau sangat pon naik kapal terebang Fly sana Fly sini tapi apakan daya demi sesuap nenen nasi Mak Jenab gagah kan jugak diri ni untuk FLY demi nusa bangsa mangsa dan negara.


Haa tu ruang tayal yang mak duduk. ruang no 13 susur 8 celah longkang.

Baiklah Mak Mulakan berita mak ni yer. Sejurus Mak Jenab sampai dekat kawasan kejadian Mak Henshin (bertukar) kepada wajah kesayangan hamba laki Mak Jenab, Pak Jinggo Jenglot. Hot dan gojes gituh.



Ahh inilah gaya Mak Jenab kalau menjalankan tugas. Bak kata orang muda JAMAN sekarang HIDOP BIAU SELUMBAR. EH nampak tu Mak Jenab mengarut sudah.

Setibanya Mak ke rumah mangsa, Mak dengan segera menerjah pembantu rumah blogger tersebut.

Mak Jenab : Assalamualaikum, awak ker pembantu rumah ni?

Senah Manap : Ye saya. Eh engko ghupanya JENAP! Hawau kau! Lame tak dengar cerita kau. Kau apekes datang sini? Nak carik HANAK HIKAN ke? Ke ko nak terai mak esah kat sini bagi UP ape yang patot.

*mak esah = bomoh 

Mak Jenab : Senah kau rupanya pembantu rumah blogger terhandal ni. Eh ko jangan buat cerita aku sumbat mulut kau dengan Pam Semput aku ni karang. Eh dah sambung cerita ape kes majikan kau maut sampai macam ni rupa. Tragik ni Senah oii.

Senah Manap : Aku memang sedih tengok majikan aku mati dalam keadaan macam ni. Bayangkan malam tadi aku sedang sedap mengerang tiba-tiba aku terdengar jeritan bos aku nih. Tak sempat aku habiskan mengerang aku terus bergegas ke dapor. Tengok-tengok dia mati dalam keadaan macam ni.

MENGERANG = Makan kerang

Mak Jenab : Kesian yer bos kau. Terima kasih lah atas keterangan kau.

Blogger terkenal tersebut (lupa dah nama MOHON tengok atas balik)  di semadikan di tanah perkuburan kudaku lari gagah berani tunggangan kak MELAH kopi dangdut, di  celahan pohon cemara Oaklahomakkau.

Punca kematian dikenal pasti : Blogger terlalu banyak meluangkan masa untuk mencari Idea untuk update blog untuk menyegarkan otak pembaca blognya untuk menghindarkan lebih ramai stress untuk mengurangkan kadar kematian akibat bunuh diri untuk memajukan bangsa .

SEMOGA READERS GUA SUKSES DALAM MENGATUR LANGKAH KEARAH JALAN TASIK CHINI CELAHAN SUNGAI TASIK RAMBAI TEPI RUMAH MAK SIMPOH


ENTRY REKAAN SEMATA

15 comments:

Boni JLL3 said...

hahahahaha,.. hampeh ko jajam.hahahaha

mengerang = makan kerang.hahahahahaha

Zul De Alexis said...

giler guwa tengok gambar first td rasa nk bersara dr dunia blogger dh..hahaha

yaya sensei said...

heheh sengalllll ;p

Dylla Abas said...

adoiii...sengal gile!!!

Phat said...

aku ingat sape la tadi haha

KorN said...

err... putus tgn tu...

Hanis Zakirah said...

Hahaha..mengarut bang

anamizu kaito said...

MENGERANG=mkn kerang !

perhhh ini style baq hang! hahaha






Luv,
cik ana

TUGAU GATES said...

aku rasa bersalah pulak sebab gelakkan gmbar mayat tu...

afzalsukasuki said...

eh eh aku patut dapat royalti ni ko guna perkataan MENGERANG ni jajam hahaha

eyjalukman said...

haahah takleh blah btol mak jenab . kelas kau jenab naik kt ruang spare tayar fly. haha

Adylia Qarissa said...

ingatkan gambar 1st tu memang gambar betul huhuu

Ardini Izzati said...

Haha. Terjun bangunan lepas tengok gambar mak jenab tu. Ciskek menyakitkan hati betul rupanya. Haha. Kirim salam lah kat dia.

lyana kamal said...

Brrr XD memang sengal.haha!! lepas ni confirm bukak lappy terus bukak blog ni ;)

AmyZana said...

alamak hot nya lah nenek hisap rokok tuh >.<

Random Quote GBS