Peminat Setia

Tuesday, November 27, 2012

Suka Duka Berlalu

Burrr.... Entri pukul 1.40 pagi pada 27Nov 2012...
Dalam tak sedar dah habis satu sem gua belajar kat UniKL MICET terchenta..
Dugaan, Cabaran, Halangan, Aral melintang dan yang sesinonim perkataan tadi Alhamdulillah berjaya aku hadapi..

Memang banyak pengalaman manis, tak kurang jugak kenangan masam semasam asam asin...

Ok kita cerita pasal yang masam dulu..

1. LAMBAT KE KELAS
    Argh mungkin bagi sesetengah orang tu ni pekara biasa lah kan.. Tapi gua tak.. Asal lambat sikit gua mula cuak.. tak tentu harah... Macam dino nak bertelur!

   Pernah satu hari tu entah macam mana gua boleh betul-betul tak seda dah pukul 8.00 pagi.. Tu pon gua tersedar sebab roomate gua sedang elok bersiap nak ke kelas jugak.. 8 Pagi hari Jumaat adalah waktu kritikal bagi gua sebab subjek nye ialah Engineering Graphic... Kelas En A yang ramai budak 'sayang'... PERGH!! At the same time gua teringat yang gua ada test hari tu!! Lagi cuak..



   Tanpa melengahkan masa gua capai alat mandi masuk bilik ayaq... Selamat time-time macam ni bilik ayaq dok penoh.. Kalau tak gua ke kelas tanpa siraman pagi la jawabnya.. Done mandi siap pakai baju segala bagai teringat pulak.. Kelas dah la jauh dari bilik... Tingkat paling atas lak tuh... Setan dah mula menghasut tak payah pergi kelas.. Tapi sebab teringat test berdesup la jugak gua ke kelas...

   Sampai je kat kelas gua ingat test dah start tengok-tengok budak kelas semua tengah dok sibuk buat lab work!! Gua terus jadi polis pencen "Hari ni kata ada test. Korang dah jawab ke." Ghupanya gua je cuak lelebih Test memang pada hari tu cuma dia buat petang..

   Selepas insiden ini, ada lagi beberapa kejadian gua lambat bangun dan lambat ke kelas... Dan untuk makluman rerakan gua ada satu hari gua lambat sangat then ayaq tadok gua ke kelas bermandikan haruman minyak wangi dan ubat ketiaq sahaja KEKEKE!! Teka lah bila yer kengkawan...

2. KENA MARAH BERJEMAAH
   UOOOOHH!! Yeah.. Kami sekelas telah dimarah secara berjemaah.. General Chemistry tutor class by Madam S....Kau biarkan aku sendiri menderita siksa, Racun hidup ku saleha... Ehh ternyanyi pulok.. Haritu macam biasa kelas dibuat kat BK2.. *wahh siap mensi kelas.. well im a good class rep..

   Kelas mula cam biasa lah Madam akan suruh keluakan ketas tuto, then dia listkan all the formula that will be used on the tutorial...Dalam dok buat tutorial mulut memasing dah mula berceloteh... Kelas yang sunyi awalnya kini da bebising ehehe macam nama blog je... *mohon tuan blog tak marah gua sebab mensi hehe!



  Gua borak jugak.. Borang ngan MAMA n The Gang! Burak pasal macam-macam, elaun lah, MARA lah, paling best borak pasal bill telepon.. HAHAA!! Seusai kelas habis Madam bagun mintak Ayu ngan Yaya tunjuk tuto diorang, kitorang dah mula cuak nih... Then bermulalah sesi ceramah Bangkitlah Anak Melayu..

  Habis madam marahan kitorang beliau meninggalkan kelas,.. ye lah beliau keluar, takkan nak ngadap kitorang lagi kelas dah habis kekeke!! dah lah nak final kena marah lak tuh....

  Next week kitorang reramai serbu beliau mintak mahap sebab burak ngalahkan konsert JLo kat kelas tu... Mintak mahap, nak ilmu diberkati kan...

 ◕‿‿◕ SORRY MADAM  ◕‿‿◕

Buat masa ni tu je gua cerita, malas taip pepanjang nanti urang busan.. sebut pasal busan nah gua hadiahkan lagu idola CUTE gua Busan Vacance-Haroro n Skull, gua sekarang peminat Runningman!!


5 comments:

Aiman Aziz said...

Noce Entry ..

Dylla Abas said...

hehehe...teringat zaman belajar dulu..part lewat bangun tu pernah...part kena marah jemaah tu pun pernah..kenangan manis tu >_<

piraaa said...

mohon bayaq royalti utk mention di atas. haha

Aida Omar said...

akhirnya update jugak dia.. tu la ang asyik dok mengerang je kan dah lewat kan dah kena marah.. haih! :P

afzalsukasuki said...

adat la student life, kita nak tuntut ilmu kena ikut peraturan hehe.eh2 ko idop lagi?apecer sekarang? :D ko dh smbung master ke hape?

Random Quote GBS