Peminat Setia

Saturday, July 20, 2013

Tips Shopping Online

Assalamualaikum....

Kenmain rajin lagi tangan nak naip entry memalam buta macam ni...

But the problem is. Nak naip pasal ape?
EKEKE!!

Shisha haram? DUH! gua bukan blog SEO.
Awek? DUH! Awek gua sibuk. LOL!

Ok got it! Tabiat shopping online!

Ok gua rasakan semenjak dua menjak ni la kan.. Gua kuat bebenau soping online. LOL!
Soping baju. Soping barang cantikkan muka. pergh! kenmain lagi macam harem....

Bukan ape lah kan bagi gua soping online ni boleh tahan gak lah! Ada barang murah compared to the market price of some item! Lepastu kalau soping online ni kita boleh jimat tenaga dari berjalan kat luar! Kahkahkah! Alasan orang pemalas memang macam ni. MEH! Patut la badan naik!

Kitab Terfaktab yang gua beli online! Woi gua ada 3 set! HAHA


Few tips kalau nak shopping online ni

1. Kenalpasti dahulu dengan siapa kita berurusan. Tengok rekod dia sebelum berurusan. Dimana korang boleh dapat ni? Korang senang tengok je komen-komen orang yang pernah beli dengan tuan kedai tu. Kalau ramai komen puas ati so why not teruskan.

2.Survey dahulu!!
Yup kita kena survey dahulu harga-harga yang ditawarkan oleh tuan kedai tu. Kalau ada kedai yang lagi murah, jangan lah pulak kalian bazirkan duit beli memahal! haha! ok! <-- masuk dalam tips berjimat!

3.Make a deal first!
Dimana korang kena lah whatsaapp or calling2 mesej2 ngan tuan kedai. tanya barang yang korang nak beli tu ada lagi tak. kang tak pasal duit korang dah bank in but then stok habis. Tak ke merana nak nunggu tuan kedai restock. Then confirm kan harga dulu, tanya include postage or not. Kang kena tambah duit lagi. Tak ke dah bazir masa.


Ok buat masa ni tu je tips yang aku selalu guna.

Shopping online ni ada baik ada buruk.
Buruknya bila korang dah ketagih semua benda kau nampak murah! Gojes sedangkan ~ ~...

Kawal nafsu dalam perbelanjaan. Kalau tak karang lari bajet. Dapur tak berasap laki larik. LOL! <- tadak kaitan ngan Acap Mushlim
Limitkan sikit wang keluar, biar wang dalam akaun berkepuk sikit. HAHA!!

Selamat selamat selamat soping online.

"Gua tengah pakai bedak tanaka beli online. Kenmain berkesan lagi. Jerawat surut!"-JarJam

No comments:

Random Quote GBS